Паперова мода: черкащанка створює космічні наряди для модних журналів та рекламних кампаній (фото)
- 16-07-2017, 18:48
- Черкаси та область / Стиль життя / Фото
- опублікував Віктор Мельник
- 0
- 2089
Екстраординарне вбрання, яке виготовляє черкащанка Ася Козіна, здається реквізитом для фантастичного фільму. І тільки більш пильний погляд викриває його справжню паперову сутність. Зараз те, що вона робить, не можна назвати ані ремеслом, ані рукоділлям. Це сучасне мистецтво Paper art, яке у всьому світі має видатних представників. Свої космічні наряди Ася Козіна виготовляє на замовлення для модних журналів та різних івентів.
Про неординарну сучасну творчість черкащанка розповіла сайту vikka.ua, інформують Новини Черкас.
Її кар’єра починалася з малої паперової скульптури, а тепер ціна деяких робіт сягає 15-ти тисяч доларів.
Ася Козіна каже, що поштовхом до вибору свого шляху та подальшого творчого успіху стали родинні обставини.
“Я живу в унікальній сім’ї, де всі художники. Моя мама педагог образотворчого мистецтва, засновник арт-студії “Глорія” у Черкасах. Вона є учасником незліченної кількості художніх проектів. Батько – дизайнер у приватній друкарні. Тож потяг до творчості я ввібрала від них. Чоловік Дмитро Козін – мій друг, соратник і опора у всьому. Між іншим, він онук заслуженого художника України Петра Дмитровича Козіна, який жив і працював у Черкасах”, – пояснює художниця.
Перша лялька була зроблена під керівництвом професора Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького Івана Фізера. У маленькому камерному залі Черкаського художнього музею була відкрита дебютна виставка і перший професійний крок у кар’єрі художниці.
“Мені було 23 роки. На виставці я представила невеликі скульптури заввишки 23-28 см. Це була колекція історичних костюмів від стародавнього Єгипту і до 1920-х років. Першою виставкою я посіла своє місце в мистецтві Черкаської області. Ніхто до мене не подавав такого роду роботи як самостійний художній напрям. Це, звичайно, стало певним успіхом у житті”, – розповідає художниця.
Вона зазначає, що для неї було величезним досягненням проведення майстер-класів та гастролей виставки містами України. А новим етапом у творчості стало створення образу весільного костюма.
“Це поєднання різних матеріальних паперу і людини захопило мене надовго. Контраст кольору та текстури шкіри на фоні паперу і навпаки досі викликає у мене захоплення”, – розповідає Ася Козіна.
Вона добре пам’ятає своє перше замовлення для фешн-зйомки.
“Фірма-виробник нижньої білизни презентувала свою нову колекцію і проводила зйомку lookbook. Мною і моїм чоловіком були створені 4 костюми наречених світу. Це представниці Англії, Росії, Монголії та племені Яруба. Робилося все протягом одного тижня і на одному диханні”, – розповідає черкащанка.
Потім були ще різні замовлення.
“Це і спільний археологічний арт-проект із Сургутським художнім музеєм, робота з оперою, власні художні проекти, як-то фотосесії, виставки. Найдорожчим витвором стала гігантська кульбаба для німецької фармакологічної компанії”, – каже черкащанка.
Багато її спільних з чоловіком робіт – це фотопроекти, ілюстрації з яких публікуються по всьому світу. Чого не скажеш про самі сукні. Вони живуть одну зйомку, після якої Ася Козіна зберігає зазвичай тільки головний убір.
“Зйомка в паперовій сукні проходить непросто. Оскільки модель одягнена в папір, вона не може ані сісти, ані встати, ані повноцінно ходити. Зате красиво. Найчастіше я йду шляхом експерименту, досліджую папір і його можливості, вигадую і створюю нові прийоми і рішення. Все починається з ескізу. Тільки працюючи можна створити те, чого не було до тебе”, – ділиться секретами майстерності художниця.
Майстриня розвивалася, як художниця та експериментувала з матеріалом. Спочатку вона використовувала у роботах звичайний ватман, найдешевший і простий. У якості каркасу нерідко був звичайний гофрокартон. Зараз же частіше використовує синтетичний папір. Він прекрасно витримує транспортування і багатогодинну зйомку.
“Працюючи над костюмом, ми безумовно створюємо образ, цілісний і закінчений. І для нас це не костюм у сенсі одягу, а створення художнього твору”, – пояснює художниця.
Натхнення художниця часто черпає з історичних костюмів, які роздивляється на старих фотографіях.
“Якщо говорити про монгольську серію, то самі костюми в оригіналі, на старих фотографіях і в етнографічних музеях мені нагадують футуристичний одяг. Насправді, коли входиш у цей світ національного одягу різних племен і народів, здається, що це космос. Мені зустрічалися унікальні зразки весільних костюмів Болгарії, Словенії, Тибету, Німеччини.
Про Україну я взагалі мовчу – це окрема любов”, – не стримує захоплення Ася Козіна.
Вона зазначає, що Paper art в Україні активно розвивається. Черкащанка товаришує з великою кількістю українських художників, які роблять унікальні ілюстрації, аплікації та витинанки з паперу.
“Художник тим і відрізняється від ремісника, що постійно експериментує і шукає себе в нових рішеннях, а не тиражує вже напрацьовані напрями”, – розповідає черкащанка.